Rozkład dnia
6:00 - 8:30
- Schodzenie się dzieci.
- Zabawy wynikające z potrzeb i aktywności dzieci.
- Aktywność indywidualna, zróżnicowana, podejmowana z inicjatywy dziecka.
- Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, ze śpiewem, integracyjne.
- Prace porządkowo - gospodarcze, zabiegi higieniczne.
8:30 - 9:00
- Śniadanie
9:00 - 11:30
- Przejście do zabaw swobodnych.
- Organizowanie przez nauczycielkę sytuacji edukacyjnych wyzwalających twórczą, swobodną aktywność dzieci.
- Aktywność grupowa i indywidualna, jednolita, zróżnicowana, inspirowana przez nauczycielkę w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej,
muzycznej, plastycznej, poznawczej, językowej, matematycznej w sali lub w ogrodzie. - Zabawy ruchowe, spacery, wycieczki, uroczystości.
- Zajęcia rytmiczne. Zabiegi higieniczne.
11:30 - 12:00
- Obiad
12:00 - 14:30
- Propozycje zadań otwartych sprzyjających aktywności ruchowej, plastycznej, werbalnej i muzycznej.
- Praca indywidualna, stymulująco- kompensacyjna oraz z dziećmi wyróżniającymi się uzdolnieniami i zainteresowaniami.
- Zabawy i ćwiczenia sprzyjające osiągnięciu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
- Zajęcia dodatkowe.
- Odpoczynek dzieci z grupy najmłodszej.
14:30 - 15:00
- Podwieczorek
15.00-17.00
- Indywidualna aktywność zróżnicowana podejmowana z inicjatywy dzieci oraz sytuacje wychowawcze organizowane przez nauczyciela.
- Prace porządkowe.
- Rozchodzenie się dzieci do domu.